Tevhidin Hayata Yansıması
Tevhid ve şirk, dünya kurulalı beri iki ayrı dinin adı oldu. Tevhid hep aynı merkezli, aynı ilkelerle Allah (cc) tarafından gönderilen ve aynı kalan dinin adı iken, şirk dini her çağda adını ve rengini değiştirdi. Şirkin ve şirki sembolize eden sahte ilahların adları her dönemde değişti, şirkin şekli değişti lakin mahiyeti hep aynı kaldı. Tevhid ile diğer yaşam tarzlarının, beşer ideolojilerinin arasında net bir çizgi vardır. İlk inen surelerden olan müzzemmil suresinde bu net çizgi çizilmiştir: "Putperestlerin söylediklerine sabret, onlardan güzellikle ayrıl." Tevhid hayatın her noktasında var olan bir sistemin adıdır. Hayatın her alanına yansır. Hayatın her noktasında vardır. Tevhidi bir hayatta özgürlüklerin sınırı, Allah’ın dur dediği yerde biter. Sev dediği sevilir, buğz et dediği yerde buğz edilir. Allah’ın güzel dediği şey güzeldir, çirkindir dediği şey çirkindir.
Sabiha ATEŞ ALPAT
22.10.2019 11:15
103 okunma
Paylaş
TEVHİDAllah (cc) kulu için seçtiği yaşam tarzının adıdır. Tevhid, hayatın alanını hiç bir boşluk bırakmadan kuşatır. Tevhid ve şirk, dünya kurulalı beri iki ayrı dinin adı oldu. Tevhid hep aynı merkezli, aynı ilkelerle Allah (cc) tarafından gönderilen ve aynı kalan dinin adı iken, şirk dini her çağda adını ve  rengini değiştirdi. Şirkin ve şirki sembolize eden sahte ilahların adları  her dönemde değişti, şirkin  şekli değişti lakin mahiyeti  hep aynı kaldı.
Tevhid; Allah’ı birlemek ama sadece zatında birlemek değildir. O’nu hayata hükmeden tek kanun koyucu olarak birlemekte tevhidin şartlarındandır. Kuru bir söylem değil, aksine hayatın en ince noktalarına kadar müdahil olan aktif bir eylemi vardır. Tevhid  Mesajı hayatın tamamını kapsayan bir mesajdır ve toplumun top yekun tevhid ile değişmesini ister...
Tevhid ile her şeyi yeniden Allah’ın istediği gibi şekillendirmeye çağrılır insan. Artık "Canımın istediği" değil Allah’ın istediğidir söz konusu olan. Yerleşik düzen değil "Allah’ın istediği düzendir" ikame edilmesi gereken. Top yekûn yeniden  tevhid ile inşa istenir insandan. Ama önce kendinden başlaması gerekir.
Tevhid ile diğer yaşam tarzlarının, beşer ideolojilerinin arasında net bir çizgi vardır. Hiç bir özelliğini İslâm dışı cahiliyeden almaz. İlk inen surelerden olan müzzemmil suresinde bu net çizgi çizilmiştir: "Putperestlerin söylediklerine sabret, onlardan güzellikle ayrıl".
İşte vekilimiz olarak, velîmiz olarak biz kulları adına aldığı kulluk kararlarından birisi. Sanki Rabbimiz, "Peygamberim! Unutma ki sen sadece Rabbini vekil kabul edip, Rabbinin aldığı kararları uygulamaya çalışınca, hayatını Rabbin için yaşamaya karar verince seni zorlayanlar olacak. Çevrenden sana düşman olanlar, senin yolunu kesmek isteyenler olacak. İşte o zaman da sabredeceksin, direnip dayanacaksın. Sen aldırış etmeden yoluna devam et" diyor. Buradaki hicret mekan olarak değil, eylemsel bir hicrettir.
Ve yine kâfirûn suresinde de bu net çizgiyi görmemiz mümkün. Şöye buyurulmuştur:
"Sizin dininiz (yaşam tarzınız, anlayışınız, yönteminiz, idare şekliniz vs.) size benimki banadır."(6. ayet) O halde tevhide iman edip ilan etmiş bir kimsenin hayat tarzı yaşadığı çağın cahiliyesinden farklıdır. Özetleyecek olursak; Tevhid Allah’ın razı olduğu tek inançtır. Bu inanç hayatın  her alanını kapsar, söz söylemediği hiç hiçbir alan yoktur.
Diğer bir deyimle hayatta yalnızca Allah’ı otorite bilmek ve  Tevhid, ekseninde bireysel ve toplumsal   değişim ve gelişimi  sürdürmektir.
Tevhid ekseninde siyasete hükmeden Allah’tır. Ticarete yön veren Allah’tır. Duyguları ve ahlakı şekillendiren Allah’tır. İnsan hiç bir konuda başı boş bırakılmamıştır. Bir gün Ebu Zer, Bilal-i Habeşi’ye kızmış ve haddi aşarak "siyah kadının oğlu" diye hakaret etmişti. Bilal onu Rasul-i Ekrem’e şikayet etti. Hz. Peygamber (sav) Ebu Zerr’e dedi ki:
"Onu anasının zenci olmasıyla mı ayıpladın? Sen öyle bir adamsın ki sende hala cahiliyet kokusu var. Bak, sen takva ile daha üstün olmadığın takdirde, beyaz veya siyah derililerden daha hayırlı değilsin. "(Ahmed ibn Hanbel, el- Müsned, Mısır 1313, V, 158) "Sen de cahiliye kokusu var." Bu, İslâm dışı olduğunda bir sözün dahi kabul görmeyeceğinin apaçık bir delilidir. Ya cahili yaşanan bir hayat nasıl kabul görür!?.
Ya Demokrasi'den devşirilen siyaset, Kapitalizm'den alınan ekonomi, modernite'den alınan yaşam şekli, giyim şekli fetvaları nefislerden alınan eğlence biçimi vb nasıl kabul görür?!
Özetleyecek olursak:
1. Tevhid inancında Yaratan ve yöneten  yalnızca Allah’tır.
"Dikkat edin, yaratma, emir ve idare yalnızca O’na aittir. Alemlerin Rabbi olan Allah ne yücedir!" (Araf suresi 54) diyerek kabul etmek ve gereğini yapmak vardır. Zira Allah’ın yönetmediği bir sistem  beşer ideolojisidir ve küfürdür.
Hayatın her alanına hüküm koyan yalnızca Allah’tır.
2. Tevhid inancında siyasette hüküm Allah’ındır: "Hüküm ancak Allah’ındır." (Yusuf – 40)
"Onlar, cahiliye dönemi hükmünü mü arıyorlar? İyici bilen bir toplum için Allah’tan daha iyi hüküm veren kim vardır?" (Maide: 50) Allah’ın hükmüne göre icrâ edilmeyen siyaset büyük bir zulümdür. Toplumu yönlendirip yönetmek anlamına gelen siyasette söz sahibi Allah’tır (cc).
3. Tevhid inancında, iktisadi ilişkilerinin keyfiyetini berilmele ve düzenleme hakkı Allah’ındır: "Hakimiyeti/Mülkü elinde bulunduran ne yücedir. Onun her şeye gücü yeter!" (Mülk:1)
Allah’ın karıştırılmadığı ekonomik sistem haram yolla elde edilen  batıl ve ahlak dışı bir ekonomidir. Paranın nasıl kazanıp ve nasıl harcanacağı konusunda, yetki sahibi yalnızca Allah'tır.
4. Tevhid inancında Kültür de söz Allah’ındır: "Allah’ın kelimesi (sözü) ise en üstün olandır.(Tevbe – 40) Zira Allah’ın emir ve yasaklarına göre yoğrulmayan kültür, çağdaşlık adıyla empoze edilen yobazlık ve barbarlıktan başka bir şey değildir. Böyle bir kültür, Modernizm adıyla yaftalanmış çirkeften başka bir şey değildir!.
Tevhid hayatın her noktasında var olan bir sistemin adıdır. Hayatın her alanına yansır. Hayatın her noktasında vardır.
Tevhidi bir hayatta özgürlüklerin sınırı, Allah’ın dur dediği yerde biter. Sev dediği sevilir, buğz et dediği yerde buğz edilir Allah’ın güzel dediği şey güzeldir, çirkindir dediği şey çirkindir.
Tevhidi bir hayatta kılık kıyafet kanunu Allah’tan alınır. Tevhidi bir hayatta eğlencenin dozunu ve sınırını belirlediği gibi yas tutmanın sınır ve dozunu da belirler. Tevhidi bir hayatta Evliliğin hukukunu belirleyen Allah olduğu gibi, boşanmanın şeklini ve ölçüsünü de belirleyen Allah’tır (cc). Tevhidi bir hayatta dostun kim olduğunu belirleyen Allah olduğu gibi, düşmanın kim olduğunu da belirleyen Allah’tır.
Tevhidi bir hayatta güzelin ne olduğunu belirleyen Allah olduğu gibi, çirkinin ne olduğunu da belirleyen Allah’tır.
Kısacası Tevhid'in hayata yansıması tek hakim olarak Allah’ın birlenmesiyle başlayıp, hayatın sadece Allah’ın boyasıyla boyanmasıdır. "İşte Allah’ın boyası (tevhid/islam)! Allah’tan daha güzel boyası olan kim vardır? Biz yalnız ona kulluk ederiz!(Bakara: 138)
 
Misak Dergisi 347. Sayı
Ekim 2019

 

Yorum Ekle
Adınız :
Başlık : Yorumunuz :
Dikkat! Suç teşkiledecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
YAZARLAR
Haber Akışı
© 2019 Karar Basın ve Yayıncılık A.Ş. Cihan Sk. 33/5 Sıhhiye - ANKARA Tel: 0 (312) 230 65 27             Programlama: Murat Kaya